اخبار آسانسور

اطلاعیه سازمان ملی استاندارد ایران در مورد آسانسورهای هیدرولیکی

اطلاعیه سازمان ملی استاندارد ایران در مورد آسانسورهای هیدرولیکی
از سال 1400 آسانسورهای هیدرولیکی مشمول استاندارد اجباری می شوند.
1399/09/14 اخبار صنعت آسانسور 2945



اطلاعیه سازمان ملی استاندارد ایران در مورد آسانسورهای هیدرولیکی

برمبنای مصوبات نود و هفتمین اجلاس شورای عالی استاندارد مورخ 1378/10/5 تولید آسانسور و بازدیدهای دوره‌ای آن مشمول مقررات استاندارد اجباری قرار گرفته است و استاندارد ملی ایران به شماره ۶۳۰۳-2 تحت عنوان آسانسور

قسمت دوم:

مقررات ایمنی ساختار و نصب آسانسورهای هیدرولیکی در دویست و بیست و سومین اجلاس کمیته ملی استاندارد مکانیک و خودرو به تصویب رسیده که مراتب جهت اطلاع عموم و توجه به الزامات قانونی آگهی می گردد.

الزامات قانونی:

الف: شروع اجرای اجباری استاندارد مذکور از تاریخ 1400/02/01 (پس از صدور پروانه ساخت از طرف شهرداری و یا مجوز احداث از سایر مراجع قانونی) می باشد.

ب: هرگونه بهره برداری پس از نصب از این فراورده با الزامات پایین‌تر از استاندارد و بدون تاییدیه ایمنی انطباق با استاندارد ملی مربوط به ممنوع میباشد.

ج: علامت گذاری فرآورده مشمول استاندارد اجباری مستلزم دریافت تاییدیه ایمنی انطباق با استاندارد ملی مربوطه می‌باشد.

د: اعطای تاییدیه ایمنی انطباق، منوط به تامین شرایط انطباق فراورده با استاندارد ملی مربوط می باشد.

ه: رعایت کلیه مقررات استانداردهای اجباری و سایر قوانین و مقررات جاری در مورد کالاهای وارداتی الزامی می باشد و کیفیت مواد و کالاهای وارداتی بر حسب ضرورت و اولویت و توجه به مسائل سلامت، ایمنی، بهداشتی، زیست محیطی و اقتصادی باید با استانداردهای ملی و یا استانداردهای معتبر و ضوابط فنی مورد قبول سازمان منطبق باشد.

صادرات فرآورده های مشمول اجرای استاندارد اجباری منوط به صدور گواهی انطباق بر اساس استاندارد تعیین شده توسط کشور هدف یا استانداردهای بین المللی مورد قبول طرفین و یا مشخصات فنی اظهار شده توسط مراجع قانونی و ذیصلاح کشور هدف و یا صدور گواهی انطباق توسط سازمان ملی استاندارد ایران خواهد بود.

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی ذیربط می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در مراکز به سازمان ملی استاندارد ایران و در استانها به ادارات کل استاندارد مراجعه نمایند.

دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل

دلیل اجباری کردن استاندارد برای آسانسور هیدرولیک استفاده از متریال های نامناسب برای آسانسورها بوده است. برای مثال برای یکسری از آسانسور ها شیشه لمینت سکوریت استفاده شده که حالت شکنندگی دارد که بسیار خطرناک است. در همین راستا سازمان ملی استاندارد ایران برای تمامی انواع آسانسور بر اساس فاکتورهایی که تعیین کرده استاندارد را از تاریخ 1/2/1400 برای تمامی آسانسورهایی که راه اندازی می شوند اجباری کرده است.

آسانسور کیوانفراز کیوان فراز تجهیز آسانسور اخبار آسانسور سازمان استاندارد ایران صنعت آسانسور استاندارد اسانسور تجهیزات آسانسور محصولات آسانسور سلکوم ایران ابلاغیه آسانسور هیدرولیکی

ثبت کننده:کیان کاوه
تاریخ ثبت:1399/09/14
ویرایش کننده:کیان کاوه
تاریخ ویرایش:1399/09/14
موضوع: اخبار صنعت آسانسور
تعداد بازدید:2945

تا کنون دیدگاهی نوشته نشده، اولین نفر باشید که دیدگاهش را بیان می کند.

دیدگاه شما

کاربر گرامی خواهشمند است به موارد زیر دقت فرمایید:
• لطفا فارسی تایپ کنید و با حروف لاتین (فینگلیش) ننویسید.
• دیدگاه های ارائه شده پس از بازبینی منتشر می‌شود.
• آدرس ایمیل در سایت نمایش داده نمی شود.