آموزش و دانستنیها

نحوه بازرسی از درب طبقات و کابین آسانسور

محصولات آسانسور کیون فراز
در این مقاله نحوه بازرسی از درب طبقات و کابین را با هم مرور میکنیم.
دانستنی های آسانسور 1399/11/05 2406 3


• در ابتدای بازرسی در این مرحله ابعاد بازشو درب طبقات وعرض و عمق کابین اندازه گیری شده با ابعاد مورد نیاز (طبق قرارداد) مقایسه و یادداشت برداری می شود و سپس در کلیه طبقات به ترتیب از اولین توقف شروع به بازرسی از درب طبقات می گردد فاصله دربهای تمام اتوماتیک از روی آستانه درب و در درب های لولایی از کف نباید بیش از ۶ میلی متر باشد.

در این مرحله، بازرسی از نحوه کارکرد قفل ها و عملکرد صحیح دو زبانه آن، اطمینان حاصل می شود. لازم است پیش از بازرسی از قفل ها، زنگ اضطراری (اخبار)، شنی فن کابین، نحوه کارکرد قفل ها ( قفل لولایی)، شستی O.D، روشنایی داخل کابین، استحکام دستگیره داخل کابین، کنترل استحکام آینه، اتصال پلاک ظرفیت کنار شستی ها، نمایشگر داخل کابین و تطابق آن با طبقات موجود بازرسی صورت بگیرد. کف کابین، استحکام سقف کاذب و نظافت آستانه (سیل) درب کابین در ابتدای این مرحله نیز بازرسی و کنترل شود.

ابعاد داخلی کابین در فاصله یک متری از کف آن اندازه گیری و مقدار سطح با طرح و پلاک ظرفیت منصوبه در داخل کابین مقایسه شود. عموما و سطح اندازه گیری شده در جداول استاندارد، با مقدار حداقل و حداکثر سطح مقایسه و در نهایت باتوان نیروی محرکه آسانسور مطابقت داده می شود.

• در صورت وجود دربهای خروج اضطراری در بالای کابین و یا بر روی یکی از دیواره های آن، باید مورد بازدید قرار گرفته و در مدار بودن میکروسوئیچ درب و نحوه ی باز و بسته شدن آن (خارج از کابین) با اطمینان کنترل شود. نیروی بسته شدن درب طبقات و همچنین نحوه کار کرد درب کابین و هماهنگی آن با درب طبقه نیز در این مرحله کنترل می شود، ضمنأ هنگام عبور یا گیر کردن مسافر بین درب ها باید درب به صورت اتوماتیک باز شود. نیروی لازم جهت جلوگیری از بسته شدن درب نباید از ۱۵۰ نیوتن تجاوز کند. کلیه شستی های داخل کابین به هنگام جابجایی و حرکت رو به بالا در زمان تست قفل دربهای طبقات کنترل شده و عملکرد هریک از آنها مطابق با شماره طبقه مورد انظر باشد، سرعت درب باید کنترل شود بطوریکه انرژی جنبشی آن بیش از موارد ذکر شده استاندارد (۴ و ۱۰۱) نباشد.

2406

درب طبقات آسانسور کیوان فراز کیوانفراز محصولات خدمات بازرسی از درب طبقات آسانسور بازرسی درب طبفات درب لولایی مراحل گارانتی فروشگاه آنلاین

ثبت کننده:کیان کاوه
تاریخ ثبت:1399/11/05
ویرایش کننده:کیان کاوه
تاریخ ویرایش:1402/03/19
موضوع: دانستنی های آسانسور
تعداد بازدید:2406

آسانسور کیوان فراز

برترین آموزش و دانستنیها

در ابتدا آسانسور را به آخرین توقف طبقه احضار کرده،...

دانستنی های آسانسور
1399/10/19 2587
اخیرا آسانسورهای هیدرولیکی نیز جای خود را در بین ک...

دانستنی های آسانسور
1399/12/25 2416
در این مقاله نحوه بازرسی از درب طبقات و کابین ...

دانستنی های آسانسور
1399/11/05 2406

تا کنون دیدگاهی نوشته نشده، اولین نفر باشید که دیدگاهش را بیان می کند.

دیدگاه شما

کاربر گرامی خواهشمند است به موارد زیر دقت فرمایید:
• لطفا فارسی تایپ کنید و با حروف لاتین (فینگلیش) ننویسید.
• دیدگاه های ارائه شده پس از بازبینی منتشر می‌شود.
• آدرس ایمیل در سایت نمایش داده نمی شود.